onsdag 20 augusti 2014

tick-tack








Detta är veckan när allt ska göras. Allt som skjutits på, allt som jag vill göra innan, och allt som inte är klart än, allt måste fixas. Sista chansen.

Jag har börjat packa, planera, skriva budget, varit till frisören och toppat håret och igår åkte jag ner till Carro och hänge med henne. Dagen förvandlades till någon form av typisk tjejparty när lillasyster Erkki kom hem från körskolan. Med hembakade chokladkakor, spotify och deras ofantligt stora sminksamling försvann eftermiddagen i en ryslig fart. Jag hade med kameran och tog bild på oss i badkaret.

Polaroid alltså. Finns inget bättre för vardags ögonblick.

Åh, jag glömde nästan, jag fick världens finaste lilla blommande kaktus av Carro. Hade den i handen hela vägen hem, två tåg och bil resa. Så fin.
Den ska följa med mig till Åland.








1 kommentar:

Lisa och bebis sa...

Underbar!