torsdag 11 september 2014

Nära










Ja...
Jag borde sova nu. Jag ska. Snart.

Den här veckan har vi lärt oss om friluftsliv i fjällen. Packning, kartor, kängor, sovsäckar, ryggsäckar, mat och allt som hör till. Vi har gått igenom alla lager av kläder, deras olika material, fördelar, vi har planerat vår Norge resa, planerat vad vi ska äta, mängderna vi behöver, handlat detta och sedan, skalat, skivat, stekt för att sedan torka det som kan torkas med torkmaskiner och paketera resten i portionspåsar.
Vi har lärt oss hur man slår upp tält om det blåser storm, hur man väljer lägerplats, hur långt och fort man orkar gå med en tredjedel av sin kroppsvikt på ryggen, om kompasser och första hjälpen, och om liggunderlag och hygien.

Och så lite om kommunikation. Fast det var mera så att vi fick vara de dagisbarnen vi egentligen är och leka lekar. Men det var bra det med.

Bilderna är på svanar jag hittade på en cykeltur och fullmånen på himlen i förgår kväll som jag tänkte dela med er. Dessa är tagna med mitt "nya" 400 mm. Har lyckats fota ganska mycket under veckan faktiskt (dock inget under lektionstid) och har mycket mer att visa, men det får vänta lite.

Typ tills imorgon.







1 kommentar:

Lisa sa...

Coola "närbilder"! Nya objektivet verkar grymt!!