fredag 12 september 2014

Nät och dagg




















De tidiga timmarna har varit så otroligt vackra på Åland det här veckan. Nästan varje dag påväg till frukost har jag stannat och utbrustit "Ahh! Måste fota!" och för några dagar sedan var det de här daggtäckta spindelnäten som lyste i solen. Jag kastade i mig frukosten och sprang och hämtade kameran. Jag hade dock bara 15 minuter innan lektionen började annars kunde jag ha blivit kvar där i timmar. Men det räckte för att få flera bilder som jag är nöjd med.

Igår morse fotograferade jag bara det fantastiska morgonljuset i dimmdis. Då väntade jag inte till efter frukost, det fick bli innan. De bilderna tänkte jag se om jag kunde få blogger att lägga ut själv om några dagar eftersom jag inte kommer vara hemma.

Jag åker till Sverige med färjan snart, och stannar där till måndag då jag på morgonen kommer stå med kameraväskan redo på en parkering i Uppsala och hoppa på minibussen med mina klasskamrater och åka till fulufjället för en vecka av fotografering, vandring och camping. Taggad! Det kommer nog bli fantastiskt.

Är tillbaka till Åland och datorn nästa lördag, antagligen med fulla minneskort och trötta ben.

Vi hörs då!











1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, vad läckert!! Fantastiskt!!